wtorek, 29 października 2013

Bakuman.


Anime
Na podstawie mangiBakuman.
Ilość odcinków: 25 - wszystkie trzy sezony
Czas trwania: 25 x 24 minuty = 600 minut - czas trwania jednego sezonu.
Data wydania: 2 października 2010 - 2 kwietnia 2011 - pierwszy sezon
                  1 października 2011 - 24 marca 2012 - drugi sezon
                 6 października 2012 - 30 marca 2013 - trzeci sezon
Gatunki:  komedia, dramat, romans, szkolne, shounen
Bakuman. jest o dwóch chłopakach - Mashiro Moritace oraz Takagim Akito. Mashiro Moritaka jest utalentowanym artystom, tworzącym naprawdę ładne rysunki, natomiast Takagi Akita jest pisarzem. 
Gdy Takagi odkrywa umiejętności Mashiro związane z rysowaniem, pyta go czy nie chciałbym wraz z nim tworzyć mangi, gdyż jego marzeniem jest zostanie sławnym mangaką. Z początku Mashiro nie chce się zgodzić, lecz po jakimś czasie się zgadza. 
Od tego momentu zaczyna się anime, w którym widzimy jak bohaterowie próbują spełniać swoje marzenia pokonują różne trudności.

Moja opina:
Bakuman to seria, za którą dość długo nie potrafiłam się zabrać. Mimo, że przeczytałam masę pozytywnych opinii na jego temat, to opis jakoś niezbyt mnie przekonywał.
Jednak gdy w końcu zabrałam się za to anime, to nie potrafiłam się praktycznie od niego oderwać.

Pierwszy i drugi sezon, obejrzałam na prawdę szybko. Gdyż ciekawiło mnie to czy uda się bohaterom spełnić swoje marzenia. Ogólnie gdy zaczęłam to anime, to jednie te 2 sezony wyszły, a o 3 sezonie jeszcze nie wiedziałam. 
W każdym razie oprócz marzenia Takiego - o zostaniu sławnym mangaką, była też obietnica Azuki z Mashiro - gdy manga Mashiro i Takiego dostanie anime, w którym Azuki będzie podkładać głos, to wezmą ślub. (Chyba mniej więcej tak to było ;-;)
Oprócz tego całego dążenia do spełniania marzeń, oglądamy jak nasi bohaterzy tworzą mangi, z których większość zbyt długo się nie utrzymuje, przez co muszą zaczynać nową. Jak i poznajemy rywali naszych bohaterów, oczywiście oni też mają swój większy, lub mniejszy udział w anime.

O trzecim sezonie mogę powiedzieć to, że na początku lekko się na nim zawiodłam. Nie wiem czy spowodowane było to tym, iż długo odstawiałam ten sezon "na później", czy przez coś innego. W każdym razie początkowe odcinki, odrobinę mnie znudziły, natomiast zainteresował mnie ten sezon dopiero około 10 odcinka.

Teraz mogę przejść do komentowania gatunków, tak więc:
szkoła/szkolne - nie wiem jak ten gatunek się tam znalazł. O ile pierwszy sezon miał jakieś kilka scen w szkole, tak im dalej posuwamy się z anime, tak co raz bardziej zastanawiam się po co ten gatunek. W końcu za nim skończymy ostatni sezon to nasi bohaterzy już daaawno są po skończeniu szkoły. Aktualnie dokładnie nie pamiętam, ale nie wiem czy szkołę nie skończyli już w pierwszy sezonie, gdzieś w środku, lub pod koniec.
dramat - okej, tu się zgodzę, faktycznie było kilka takich scen, chociaż anime więcej posiada komedii.
romans - tu powiem krótko, jest - ale jeśli ktoś liczy tutaj na anime z romansem, romansem, to niestety, ale to nie jest anime, którego szuka.

Dla kogo?
Uważam, że anime jest dla osób, które szukają raczej spokojniejszego anime, z ciekawą fabułą, oraz lekką  i przyjemną komedią.

Ocena:
Fabuła: 10/10
Grafika: 10/10
Postacie: 10/10
Muzyka: 10/10
Ogólna: 10/10

1 komentarz:

  1. Mnie też bardzo się podobało, ale dotychczas widziałem tylko pierwszy sezon. Na pewno obejrzę kolejne! :-)

    OdpowiedzUsuń