wtorek, 22 października 2013

Sasami-san@Ganbaranai

Anime
Na podstawie light novel: Sasami-san@Ganbaranai
Ilość odcinków: 12
Czas trwania: 24 minuty x 12 = 288 minut
Data wydania: 11 stycznia 2013 - 29 marca 2013
Gatunki:  komedia, romans, nadprzyrodzone

Japończycy nazywają ich hikikomori - dokładniej chodzi o ludzi, którzy wycofali się ze społeczeństwa, tak bardzo, iż odmawiają wyjścia z domu. Dla Sasami Tsukuyomi, która stara się ukończyć pierwszą klasę szkoły średniej pomimo bycia zamkniętą w sobie, oznacza to więcej niż słowo. Na szczęście mieszka ona wraz ze swoim starszym bratem Kamiomim, który jest nauczycielem w szkole do której Sasami powinna uczęszczać. 
Nie wspominając o urządzeniu, które pozwala jej na zobaczenie świata, dzięki swojemu komputerowi i teoretycznie pozwala jej ponownie oswoić się z innymi ludźmi. Jednak tak na prawdę urządzenie to służy jej głównie do zobaczenia tego jak jej brat zadaje się z trzema dziwnymi siostrami Yagami.
Moja opinia:
Sasami-san - anime, które można uznać za dość dziwne, szczególnie na początku. Sama już po pierwszym odcinku zastanawiałam się czy nie porzucić tego anime, gdyż w sumie nic w nim mnie nie zainteresowało. Ogólnie pozostałam przy tym anime do końca i uznaję to za dobry wybór.

Oczywiście nie zmienię decyzji na temat tego, iż anime jest dziwne, bo takie jest. Nie chodzi tu o grafikę, chociaż chwilami jest ona jak w każdym innym anime, a chwilami jak na jakichś rysunkach. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to, że już sam pierwszy odcinek wydał mi się dość nie zrozumiały gdyż nagle świat się zmienia i nie wiadomo o co chodzi. 

Stwierdzam też iż romansu tu nie znajdziemy, no chyba, że zaliczymy tego dziwnego brata, który wyznaje miłość do siostry, ale nie, na prawdę romansu tu nie ma. Tymi wyznaniami też się nie ma zbytnio co przejmować bo to jest raczej właśnie ta komedia, która tu się pojawia. Natomiast nadprzyrodzonym można uznać już samo wyrastanie ręki u głównej bohaterki tam gdzie być nie powinna, bądź zmianę świata.

Bohaterzy... No cóż, może główna bohaterka nie jest zła, tak samo jak reszta dziewczyn, mimo, że wszystkie są dziwne, ale czego można oczekiwać po bohaterach dziwnego anime... Jednak najbardziej drażniło mnie to iż brat głównej bohaterki cały czas musiał czymś zasłaniać twarz. Serio, niby taki szczegół, a jednak mnie drażnił.

Opening spodobał mi się najbardziej, endingowi się nie przysłuchiwałam, więc stwierdzić nie mogę. 



Ocena:
Fabuła: 8/10
Grafika: 7/10
Postacie: 7/10
Muzyka: 8/10
Ogólna: 8/10

2 komentarze:

  1. Oglądałem jedno anime skupiające się w całości na temacie hikikomori - NHK ni Youkoso (http://anime.tanuki.pl/strony/anime/774-nhk-ni-youkoso/rec/789). Polecam, fajne, dosyć humorystyczne, ale i życiowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to anime już jakiś czas w planach i nie umiem się za nie zabrać, ale chyba w końcu je obejrzę :D

      Usuń