wtorek, 24 września 2013

Kotoura-san

Anime
Na podstawie mangi: Kotoura-san
Ilość odcinków: 12
Czas trwania odcinka: 23 minuty 
Data wydania: 11 stycznia 2013 - 29 maraca 2013
Gatunki: szkoła, romans, komedia, dramat

Kotoura- san, anime o dziewczynie potrafiącej czytać myśli innych ludzi. Niestety przez tą umiejętność rodzice Haruki są rozwodzą, a koledzy i koleżanki z klasy uważają ją za potwora. W efekcie czego jej matka ostatecznie ją zostawia, a sama Haruka stała się bez uczuciowym stworzeniem. No cóż może nie na długo, bo po kolejnej zmianie szkoły poznaje Yoshihisa Manabe - z którym chodzi do jednej klasy i ,którego jako jedynego nie przeraża jej umiejętność. Oczywiście od razu zostają przyjaciółmi, a później chłopak nawet się w niej zakochuje.

Moja opinia:
Kotoura-san zaczyna się od dramatu, a dokładniej od tych smutnych wspomnień Haruki - przez co anime od razu mnie zainteresowało. Właśnie przez ten początek myślałam, że anime to będzie bardziej smutnym i poważnym anime, co jednak by było dziwne. Oczywiście myliłam się co do tego, bo tak na  prawdę dramatu jest tam mało - może nie niewiele aczkolwiek myślę, że mało to odpowiednie stwierdzenie, gdyż głównie można go odczuć na początku w pierwszych kilku minutach i potem w kilku odcinkach.
Co do komedii to nie mam jej nic do zarzucenia, mimo że dużo tych zabawnych sytuacji było powiązanych z lekkim ecchi. Tak mimo, że ecchi nie jest wypisane w gatunkach to jednak można powiedzieć, że było gdyż myśli naszego głównego bohatera Manabe, podchodziły pod ten gatunek.
Romans - czy był tu romans... I tak i nie. Osobiście sama nie zauważyłam jakiegoś wielkiego romansu typowego dla anime z romansem. Co prawda była jakaś miłość, ale jakby lekko odsuwana na bok.

 Dla kogo ?
Sądzę, że dla osób szukających lekkiej komedii i lubiące anime dziejące się szkole. Jak i również dla osób szukających anime bez jakiejś wielkiej fabuły tak dla odpoczynku. 

Moja ocena:
Fabuła - 7/10 
Grafika - 8/10 
Muzyka - 7/10
Postacie - 9/10
Ogólna - 8/10




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz