piątek, 27 września 2013

Jak narysować chibi

~By UshioChan
Wstęp:
1. Musimy pamiętać, że chibi powinny mieć od 2 do 4 głów wzrostu. Nie więcej.
2. Chibi odznaczają się małym ciałem, dużą głową.
3. Chibi nie muszą mieć dłoni - mogą mieć macki  aczkolwiek jakby ktoś chciał narysować swojemu chibi dłonie to musi pamiętać iż powinny być one małe i mieć malutkie paluszki.
4. Ze stopami jest podobnie jak z rączkami.
5. Każdy ma swój styl rysowania chibi, jak i każdej innej rzeczy, dlatego nie trzeba dokładnie wzorować się na moim tutorialu.

Rozwinięcie:
1. Rysunek zawsze zaczynam od głowy, która powinna być okrągła, albo w miarę okrągła. Chociaż w sumie ja sama rysuje odrobinę jajowate głowy, lub takie, które przypominają bułeczkę. Następnie rysuję resztę ciała czyli tułów, ręce, nogi. Oczywiście jeśli poza jest bardziej skomplikowana to czasami używam różnych pomocy, ale to raczej rzadko.
2. Gdy narysuję już ciało, to wtedy zajmuję się twarzą, czyli rysuję swojemu chibi oczy, usta, nos i brwi. Oczywiście należy pamiętać iż są to dość ważne rzeczy bo dzięki nim nasz chibi pokazuje swoje emocje. 

 3.  Po skończeniu pracy nad twarzą, zajmuję się ubraniem swojego chibi. Czyli jakieś ciuchy, butki, ewentualne dodatki typu torba, bransoletki itp. Oczywiście można korzystać z jakichś pomocy jeśli nie ma się pomysłu.
Gdy skończę rysować ubrania zabieram się za włosy.
 4. Następnie gdy uznam swoją pracę za gotową biorę się za lineart.
Do lineartu zazwyczaj używam brązowego, bądź czarnego koloru, aczkolwiek z brązowym (patrz na obrazek niżej) zazwyczaj po kolorowaniu ładniej wygląda moim zdaniem :)
W tym punkcie można też poprawić jakieś błędy, lub coś dodać. Zresztą jest to ostatnia szansa na tego typu rzeczy, można też zaznaczyć sobie ewentualnie gdzie jakie cienie będą lub inne rzeczy, które mogą pomóc ci w kolorowaniu. O ile oczywiście masz zamiar kolorować swoje chibi.

 5. Tutaj już kolorujemy swoje chibi, w sposób, który potrafimy. I w sumie na tym koniec mojego tutoriala.

Zakończenie:
Miło by mi było, gdyby ktoś mi powiedział jak wyszedł mi ten tutorial, gdyż jest on pierwszym tutorialem, który kiedykolwiek napisałam. 
Po za tym, wiem, że to chibi z tego tutoriala nie jest zbyt piękne, ale jakoś tak wyszło. Nie wiem czemu bo inne wychodzą mi ładniej :c
+ Myślę czy kiedyś nie napisać tutorialu o tym w jaki sposób koloruję swoje rysunki. Co o tym sądzicie ? Piszcie :)



5 komentarzy:

  1. Ciekawe. Może kiedyś mi się przyda.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, tylko i tak mi nie wychodzi :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie przedstawione. Na pewno mi się przyda. ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne pierwsze kilka krokow ostatnie wrazenie kiepskie. Ale fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  5. Opisane fajnie, przykłady gówno warte. Ale sam artykół przydatny. :)

    OdpowiedzUsuń