sobota, 4 stycznia 2014

Angel Densetsu

Manga
Autor: Norihiro Yagi
Ilość rozdziałów: 84
Ilość tomów: 15
Data wydania: luty 1993 - marzec 2000
Gatunki: Akcja, Komedia, Sztuki walki, Romans, Szkolne, Shounen

W mandze "Angel Densetsu" głównym bohaterem jest Kitano Seiichirou. Ogólnie można by go uważać za normalnego chłopaka, gdyby nie jego twarz, która przypomina ludziom twarz demona.
W każdym razie na początku mangi nasz główny bohater przenosi się do nowej szkoły, w której to już od samego początku nie ma zbyt lekko, a wszystko to z powodu jego twarzy, której to boją się wszystkie osoby z jego klasy, a nawet najsilniejsze osoby ze szkoły, albo przed nim uciekają, albo... Zaczynają z nim walczyć...

Po przeczytaniu opisu tej mangi na MAL'u spodziewałam się czegoś odrobinę innego, w sumie to dokładnie teraz nawet nie wiem czego.
Jednak muszę przyznać, że manga mnie nie rozczarowała. Co prawda na początku, lekko mnie nudziła, jednak im dalej tym, w jakiś sposób, było coraz ciekawiej.
Szczerze powiedziawszy, wielkiej fabuły tutaj raczej nie zauważyłam i raczej ta historia nie dąży zbytnio do jakiegoś celu, jest to bardziej manga z rodzaju tych "o zwyczajnym życiu, zwyczajnych ludzi".
No może z tym wyjątkiem, iż ta manga posiada naprawdę wiele scen walk, a co za tym idzie posiada akcję. Prawie co rozdział (albo trzy) jest przynajmniej jedna walka.
Brakuje mi tutaj trochę komedii. Co prawda była, jakaś nie wielka, mało zauważalna - przynajmniej według mnie - ale mogło jej być odrobinę więcej, chociaż najwyraźniej autor wolał skupić się na akcji.
Romans tu jest naprawdę lekki co jest według mnie dobre, bo jednak jak dla mnie manga ta nie miałaby w końcu sensu gdyby chodziło tu tylko o romans, także fani romansu nie mają tutaj czego zbytnio szukać.

Co do kreski to muszę powiedzieć, że na początku wydawała mi się ona dziwna i niezbyt mi się podobała, ale potem dowiedziałam się, że to była pierwsza manga tego autora i stwierdziłam, że jest nawet dobra.
Oczywiście później - i powoli - kreska się poprawia, przez co manga wygląda coraz lepiej, chociaż osobiście sądzę iż kreska w mandze nie jest taka ważna jeśli sama historia potrafi zainteresować ;)

O postaciach napiszę, krótko - nie mam do nich zastrzeżeń. Po prostu nie ma tu postaci, które przerażają swoją głupotą czy czegoś w tym stylu. 
I nie wiem co jeszcze mogłabym tu dodać.


Moja ocena:
Fabuła - 8/10
Kreska - 9/10
Postacie - 9/10
Ogólna - 9/10 

NASTĘPNA MANGA TO:
Hanazakari no Kimi-tachi 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz