środa, 20 maja 2015

Haikyuu!!

Anime
Na podstawie mangi: Haikyuu!!
Ilość odcinków: 25
Czas trwania: 25 x 24 min.
Data wydania:  6 kwietnia 2014 - 21 września 2014
Gatunki: komedia, dramat, szkolne, shounen, sport

Haikyuu!! jest to anime o siatkówce. Hinata Shouyou - chłopak, który kocha siatkówkę, jednak w jego gimnazjum, nie ma chętnych do klubu siatkarskiego, przez co tworzy on jakby jedno osobą drużynę...
...o dziwo udaje mu się jakoś zlepić drużynę z pomocą swoich przyjaciół na turniej siatkarski. Niestety przegrywa on od razu pierwszy mecz, a jego przeciwnikiem jest szkoła, do której uczęszcza niejaki Kageyama Tobio.
 Kageyama, jest znany jako 'król boiska', posiada on naprawdę dobre umiejętności w siatkówce, jednak jego przydomek, wziął się nie z jego umiejętności, lecz z tego iż nie potrafi on współpracować ze swoją drużyną. Co nie wychodzi mu na dobre.
Hinata postanawia więc wyzwać "króla", mówiąc mu, że gdy następnym razem się spotkają to ten go pokona. 
Jednak jak szybko się okazuje, zarówno Tobio jak i Hinata, w liceum trafiają do tej samej drużyny i muszą ze sobą współpracować.

Trochę czasu zabrało mi przekonanie się do obejrzenia tego anime. Głównym powodem było to, że anime było o siatkówce, a ja, no cóż,  za siatkówką nie przepadam. 
Jednak koniec końców 'dałam szansę' temu anime i jak się okazuje było warto.
Chociaż po włączeniu pierwszego odcinka, trochę wygląd postaci i wszystkiego, mnie odrobinę zniechęcił, gdyż nie umiałam się tak szybko przestawić, po bardzo kolorowym anime, które wcześniej oglądałam. To jednak po paru minutach przestałam zwracać uwagę na kreskę postaci, gdzie przy końcu zaczęła mi się ona nawet podobać. 
W każdym razie fabuła w Haikyuu!! jest dość ciekawa, pomimo że głównie w anime widzimy, jak albo nasi bohaterowie trenują, albo grają, to jednak sama ciekawość, dotycząca tego czy im uda się wygrać, czy może przegrają potrafi 'zmusić' czy też zachęcić do oglądania odcinka za odcinkiem.
Minusem tego anime jak dla mnie było to, że nie mogliśmy zbytnio poznać bardziej bohaterów Haikyuu, ale to się da jakoś przeżyć.
Ogólnie anime trafia do mojej listy ulubionych. Dodatkowo stwierdzam, że jest dość podobne do Kuroko No Basket, więc jak ktoś szuka czegoś podobnego i nie widział Haikyuu!! to polecam. 
No i ogólnie jak ktoś jeszcze nie widział tego anime to też polecam - szczególnie jeśli lubi anime sportowe.

Ocena:
Fabuła: 10/10
Grafika: 9/10
Postacie: 9/10
Muzyka: 9/10
Ogólna: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz