piątek, 1 stycznia 2016

Gangsta.

Anime
Na podstawie mangi: Gangsta.
Ilość odcinków:  12
Czas trwania: 12 x 24 min.
Data wydania:  2 lipca 2015 - 24 września 2015
Gatunki:  akcja, dramat, seinen
 Akcja anime rozgrywa się w mieście Ergastulum, które rządzi się własnymi prawami i którego ulice są wypełnione różnego typu przestępcami i gangsterami.
Głównymi bohaterami, którzy zostają nam tutaj przedstawieni to: gangsterzy - freelancerzy znani jako Benriya, Worick Arcangelo oraz Nicolas Brown, wykonujący każdą robotę jaka im się trafi aby mieć pieniądze na przetrwanie. Oprócz nich ważną postacią jest również Alex Bendetto - była prostytutka, która po tym jak Worick wraz z Nicolasem ją uratowali, zostaje ona ich sekretarką.
W mieście przedstawionym w tym anime, jedynymi osobami mogącymi rządzić oraz ustanawiać prawa, są głowy trzech najważniejszych rodzin gangsterskich oraz szefowa gildii. Organizacjami tymi są: Corsica, Monroe, Cristiano oraz Pulklee guild.
Również dzięki tym rodzinom, osoby znane jako twilight, mogą prowadzić tu w miarę spokojne życie. Jako, że twilight są zaliczane do dość niebezpiecznych ludzi ze względu na swoje moce i siłę w walce to powstają również grupy, które chcą ich zwalczać, jednak główne rodziny, jak i gildia starają się im pomagać. Oczywiście żeby nie było tak kolorowo to osoby znane jako twilight, znane są z tego, iż ich życie jest zazwyczaj krótkie i potrzebują one specjalnego 'leku', aby w miarę poprawnie funkcjonować, jednak ponieważ lek ten jest dość trudny do zdobycia, dlatego duży udział w jego zdobywaniu ma właśnie Cristiano Family. 
Rolą gildii jest tutaj głównie zbieranie twilight oraz 'wynajmowanie' ich ewentualnym klientom zarówno do ochrony jak i 'pozbycia' się kogoś w razie potrzeby.

Szczerze przyznam, że trudno mi było opisać to anime, dlatego też przepraszam, za tak kiepski opis. Natomiast wracając do mojej opinii to chciałabym powiedzieć, że zawiodłam się trochę na tym anime. I to nawet nie ze względu na fabułę, bo ta trzymała mnie przy sobie i nie chciała puścić do ostatniej minuty, ostatniego odcinka. Wręcz nie umiałam się oderwać od tego anime, a jak już przyszedł czas, że tak czy inaczej musiałam przerwać oglądanie to jak tylko miałam okazję to natychmiast wracałam do oglądania.
Bardzo podobał mi się tutaj świat, który był przedstawiony dość mrocznie i nawet realistycznie. Podobały mi się nawet walki, które często wyglądały tak samo i, których to zakończenie było łatwe do przewidzenia. Najciekawszym dla mnie tutaj jednak była tajemnicza przeszłość naszych bohaterów, jak i to kim byli twilight. Część z tych rzeczy zostaje nam tutaj, co prawda, wyjaśniona, jednak anime stawia nam na początku więcej pytań niż odpowiedzi. 
Rzeczą, która mnie tutaj rozczarowała, to fakt, iż anime to odczuwam jako reklamę mangi. Dlaczego? Otóż dlatego, że kończy się ona nic nie wyjaśniając, na dodatek anime zostaje zakończone bez prawdziwego zakończenia - w trakcie jednej z bitew i to sądzę, że jeden z ważniejszych w całym anime. Dlatego, chociaż chciałabym móc całkowicie polecić to anime i je pochwalić za ciekawą fabułę to nie mogę tego zrobić o ile nie będzie kontynuacji od tego momentu, w którym kończy się anime. W innym wypadku anime mogę polecić, ale jedynie osobom, które chcą zobaczyć czy zaciekawi ich fabuła na tyle, aby wziąć się za ewentualnie kiedyś za czytanie mangi.


Ocena:
Fabuła: 8/10
Grafika: 9/10
Postacie: 9/10
Muzyka: 9/10
Ogólna: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz