sobota, 7 listopada 2015

Doubt

Manga
Autor:  Yoshiki Tonogai
Ilość rozdziałów: 21
Ilość tomów:  4
Data wydania:  27 grudnia 2007 - 12 lutego 2009
Gatunki:  tajemnice, shounen, psychologiczny, horror
Manga "Doubt" koncentruje się na grze zwanej "Rabbit Doubt", w której to gracze muszą odnaleźć ukrytego'wilka' (zabójcę) wśród stada 'królików', które jest powoli wykańczane.
Sześciu graczy tejże gry nagle odnajduje się w zamkniętym, opuszczonym zakładzie psychiatrycznym. Jak szybko się okazuje jedna z tych osób już na początku zostaje odnaleziona martwa. Dlatego też cała reszta, aby nie podzielić jej losu musi rozpocząć grę i tym samym walczyć o przetrwanie, próbując odkryć kto pośród nich jest 'wilkiem'.

 Manga "Doubt" jest jedną z moich pierwszych mang, które miałam okazję przeczytać, a ponieważ jest ona dość krótka (posiada zaledwie 20 rozdziałów + jeden dodatkowy) to też manga ta jest dobra jeśli chcemy przeczytać coś na szybko, bo nie mamy za wiele czasu.
 "Doubt" myślę, że można nazwać nawet średnim horrorem. Manga ta nie jest co prawda jakaś mega straszna, posiada co prawdę krwawe sceny, ale nie ma tu niczego co by mnie tak naprawdę mogło przerazić. Natomiast na pewno da się tu ujrzeć wątek psychologiczny - w końcu nasi bohaterowie muszą walczyć o przetrwanie na dodatek nie mogąc tak na prawdę ufać sobie na wzajem, a jednak musząc współpracować aby przedostawać się do innych pomieszczeń. Co za tym idzie wyłania nam się tu odrazu wątek tajemnic,gdyż nasi bohaterowie muszą też odkryć kto wśród nich jest tym słynnym 'wilkiem'. Manga "Doubt" posiada też sequel "Judge" (chociaż nie wiem do końca czy jest jakoś powiązana z "Doubt", gdyż nie miałam okazji przeczytać).
 Przechodząc do końca, stwierdzam iż manga mi się podobała. Jako, że mnie od początku zaciekawiła to praktycznie udało mi się ją przeczytać w jeden wieczór, także polecam jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji się zapoznać z tą mangą, bo myślę, że nawet warto.

Moja ocena:
Fabuła - 8/10
Kreska - 7/10
Postacie - 7/10
Ogólna - 8/10 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz