sobota, 6 grudnia 2014

One Outs

Anime
Na podstawie mangi: One Outs
Ilość odcinków:  25 
Czas trwania:  25 x 23 min.
Data wydania:  8 października 2008 - 1 kwietnia 2009
Gatunki:  sport, psychologiczny, seinen
 Anime, które tym razem pragnę zaprezentować na tym blogu, jest po prostu zwyczajnym anime o baseball'u...



Głównym bohaterem tego anime jest Tokuchi Toua. Który jest hazardzistą. Poznajemy go gdy bierze udział w "one outs". Grze, w której udział biorą jedynie pałkarz i miotacz. Gra ta głównie wykorzystywana jest do hazardu, gdyż ludzie po prostu stawiają - dość wysokie sumy - na jednego z uczestników (to jest na pałkarza, bądź miotacza). Kojima Hiromachi, gwiazda drużyny Lycaons, akurat przebywa w miejscu gdzie prowadzone jest "One Outs". Gdy spotyka Touę i poznaje jego zdolności, próbuje przekonać go aby przyłączył się do jego drużyny baseball'u.
Oczywiście udaje mu się to. Jednak Tokuchi wymyśla swój własny kontrakt, dotyczący jego zapłaty. 


Rzadko zdarza mi się obejrzeć sportowe anime. Dlatego też nie wiem czy są jakieś inne anime, których to fabuła głównie opierała się na baseball'u i tylko na tej grze. Dlatego też trudno byłoby mi porównać to anime do jakiegoś innego. 
W każdym razie, mimo tego, że One Outs, głównie kręci się wokół baseball'u. Generalnie w każdym odcinku mamy mecz baseball'u i praktycznie nic więcej. To nie musimy znać się na tym sporcie, aby zrozumieć o co w nim chodzi.
Jest to głównie spowodowane tym, iż wszystko jest dość dobrze wytłumaczone, - przynajmniej według mnie - w tym anime.
Dodatkowo zadziwiło mnie to, że takie zwykłe anime, w którym co odcinek mamy mecz, potrafi tak wciągnąć. Głównie dlatego, że nie jestem wielką fanką sportów, przez co nie byłam zbytnio pozytywnie nastawiona do tego anime. Nie oczekiwałam również zbyt wiele. Jednak, ponieważ polecono mi kilka razy to anime to postanowiłam dać mu w końcu szansę i nie zawiodłam się.
Sam główny bohater jest dość interesującą postacią, gdyż jego plany i pomysły często doprowadzają do zwycięstwa jego drużyny.

Ocena:
Fabuła: 8/10
Grafika:  8/10
Postacie: 9/10
Muzyka: 9/10
Ogólna: 9/10


Wybaczcie mi za gify. Nie potrafiłam znaleźć odpowiednich kadrów z anime w internecie
samej za bardzo nie chciało mi się w to bawić...
źródło obu gifów: Tumbrl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz