piątek, 21 listopada 2014

Tokyo Ghoul

Anime
Na podstawie mangi: Tokyo Ghoul
Ilość odcinków:  12
Czas trwania:  12 x 24 min = 288 minut
Data wydania: 4 lipca 2014 - 19 września 2014
Gatunki:  Akcja, Tajemnice, Dramat, Horror, Nadprzyrodzone, Psychologiczny
  
  Akcja anime rozgrywa się w Tokio, które jest nawiedzane przez tajemnicze "Ghoule", które pożerają ludzi.  Głównym bohaterem tego anime jest Kaneki Ken, który to w pewnej kafejce poznaje dziewczynę Rizę, która również uwielbia książki tak jak i on. Dość szybko się zapoznają, jednak chłopak nie wie, że ta znajomość odmieni jego życie...


Tokyo Ghoul... No, cóż, jak już napisałam w opisie tegoż anime - głównym bohaterem jest niejaki Kaneki Ken, który jest całkowicie normalnym chłopakiem, uwielbiającym czytać książki. Posiada on przyjaciela 'Hide', który również nie odznacza się niczym nadzwyczajnym, zresztą to tylko postać poboczna, któż by się nią przejmował ?
Drugim głównym bohaterem, albo raczej - bohaterką, tego anime jest Touka, która jest ghoulem i często ratuje naszego głównego bohatera.

W każdym razie wracając do głównego tematu - nasz Kaneki, nie odznacza się niczym specjalnym dopóki nie poznaje Rize. Dziewczyna podoba się naszemu bohaterowi, więc gdy udaje mu się z nią umówić uznaje to za sukces, nie wiedząc oczywiście, iż Rize robi to jedynie, aby zdobyć... Posiłek.
Tak, więc gdy chłopak ma już prawie być pożarty przez Rizę, udaje mu się uratować, gdyż ghoul zostaje zmiażdżony przez spadające belki (to chyba były). Niestety, po tym wypadku chłopak trafia do szpitala, gdzie dostaje narządy od ghoula, przez które staje się w połowie ghoulem, a w połowie człowiekiem.

Oczywiście, chłopak nie może pogodzić się z prawdą na temat tego kim się stał, na dodatek zaczyna odczuwać głód, a jedynym sposobem na jego uspokojenie jest zjedzenie człowieka, czego oczywiście nie chce zrobić gdyż czuję iż wtedy właśnie stracił by resztki człowieczeństwa, których to utracić nie chce. W późniejszym czasie trafia do Anteiku Cafe, gdzie dostaje jedzenie, bez potrzeby polowania na ludzi oraz ma zapewnione bezpieczne miejsce do mieszkania oraz pracę. 


Skoro udało mi się mniej więcej streścić początek anime - gdzie pominęłam jeszcze sporo rzeczy, żeby nie było, to jedynie mniej więcej streszczenie pierwszego odcinka, na podstawie tego co zapamiętałam - to myślę, że mogę przejść dalej, czyli swojej oceny tego anime.

No cóż, anime Tokyo Ghoul zaczęło się jak dla mnie dość ciekawie. Chociaż fakt, faktem przez pierwsze 2 odcinki nie było, aż takiej ciekawości w stylu - chcę kolejny odcinek już teraz,żeby wiedzieć co będzie dalej - to jednak nie nudziłam się przy oglądaniu tego anime. Była tutaj akcja, a na dodatek sama byłam ciekawa cóż ten nasz - dość słaby według mnie - bohater zrobi. Osobiście nie zdziwiłabym się gdyby zginął z kilka razy no, ale cóż... Główny bohater to główny bohater, mimo tego iż gdyby ktoś go nie uratował to sam by sobie nie zawsze dał radę.

Później tak do 9 odcinka anime w ciągło mnie na tyle, że chciałam oglądać odcinek za odcinkiem. Ale trwało to tylko do 9 odcinka, po którym z jakichś dziwnych powodów - nie wiem może przeciąganie historii ? Ale nie to chyba nie to. Może powtarzający się schemat, gdzie to nasz bohater do samego końca praktycznie nie potrafi się pogodzić, że nie jest już do końca człowiekiem ? To już chyba bardziej, w każdym razie anime zaczęło mnie nudzić. I to okropnie. Generalnie nasz główny bohater praktycznie wcale się nie polepszył w ciągu tych 11 odcinków. Dopiero pod koniec 12 odcinka zyskał jakąś moc i tyle...


Z tego co wiem, to w planach jest już drugi sezon tego anime, możliwe że dam mu jednak szansę aby zobaczyć czy coś ciekawego wydarzy się dalej, aczkolwiek śmiem w to wątpić.

Dodatkowo chciałabym pochwalić grafikę w tym anime, która jest naprawdę świetna według mnie.


Ocena:
Fabuła: 7/10
Grafika: 9/10
Postacie: 7/10
Muzyka: 6/10
Ogólna: 7/10

2 komentarze:

  1. Mnie się anime bardzo podobało. Już z samego początku wiedziałam, że stanie się ono moim ulubionym, ale.... Pod koniec klimat zaczął się psuć, gdzie w 2 sezonie już kompletnie spadł...

    OdpowiedzUsuń
  2. W wiekszosci odc. plakalam,a gdy slucham piosenek z tego anime to becze *-*

    OdpowiedzUsuń